torsdag 17 september 2009

Nu försöker jag också göra Bill







5 kommentarer:

  1. Harligt! Den tredje ar min favorit. Bilderna ar skarpare an de jag tog (Bill J ligger nagonstans mellan dem i skarpa). Sedan antar jag att du anvant ett filter. Jag tror att det har funkar bast nar man har sma fargklickar (som i paraplyerna). Ogat soker sig automatiskt till dessa.

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig. De andra två är inte bra. Körde med filter: oskärpa gaussian. Försökte få färgklickar med att dra i mättnaden.

    Sedan körde jag lite dodge på ställena dit jag vill att ögat skulle vandra. Grejen med Jacobson (jag har uppenbarligen fattat hans storhet) är ju att bara köra på med oskärpa eller alternativ lägga på det senare.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Inte fattat storheten menar jag såklart.

    SvaraRadera
  5. Den tredje ar riktigt bra. Jag gillar den mer ju mer jag tittar. Ev ar det for att det ar mer rorelse i den bilden samt att betraktaren befinner sig lite langre ifran objekten. Regnet ger ocksa fina skiftningar i markytan.

    SvaraRadera