söndag 4 oktober 2009

Mörker




8 kommentarer:

  1. Bra bilder. Är oerhört förtjust i första bilden av någon anledning. Den andra säger mig inte så mycket, vilket är konstigt. De är ju annars lite av samma grej.

    Kanske har det att göra med att man inte riktigt fattar vad som pågår i bild ett, medan bild två är en ganska vanlig reflektion i rutan (om jag nu ser rätt).

    Kanske kunde man göra man göra ettan lite mer krispig genom att förstärka kontrasten i mitten av cirkeln.

    SvaraRadera
  2. Ja, nu ser jag såklart att det är en ficklampa som gör det hela i bild ett. Men jag gillar den ändå väldigt mycket, trots att den nu inte förefaller vara lika mystisk.

    SvaraRadera
  3. Bilderna är av min wok-panna samt slasken. Endast takljus. De är förstås poänglösa. Enda tanken var att en skulle vara symmetrisk i någon mening och den andra inte.

    SvaraRadera
  4. Jaha, ok, jag förstår. Kunde vara kul som en serie. Ett gäng riktigt svarta bilder med några få ljuspunkter.

    SvaraRadera
  5. Jaha, ok, jag förstår. Kunde vara kul som en serie. Ett gäng riktigt svarta bilder med några få ljuspunkter.

    SvaraRadera
  6. Jo, jag tror det skulle kunna funka. Problemet tror jag ar att fa bort all gradassighet fran bilderna.

    SvaraRadera
  7. Hänger inte riktigt med i resonemangen.
    Har vi övergivit engelska?
    Nu tycker jag att Mårten föreslår ett nytt tema.
    Varför inte lite mer färg nu när hösten är här?

    SvaraRadera
  8. Alla pa den har bloggen pratar ju svenska. "Host" funkar bra som tema. Jag ska forsoka komma ut lite till helgen.

    SvaraRadera